Watch

Home Kursevi Opis jednog kursa

Opis jednog kursa

El. pošta Štampa PDF
OPIS JEDNOG UBRZANOG KURSA


Kratki, ubrzani, intenzivni kurs - sve su to nazivi kojima se opisuje nešto sasvim normalno i praktično a to je svakodnevno učenje! Principi svake škole, fakulteta,  stručnih seminara, specijalističkih studija zasnivaju se na svakodnevnom radu.
Pri tom se veoma često sluša više predmeta svakog dana: i svi smo to uspešno preživeli još kroz zabavištance (svakog dana bez mame i tate), osnovnu i srednju školu, fakultet.
Danas idemo na kurseve engleskog i informatike da bismo bili u toku, na kurseve vožnje, fitnesa, stručne seminare. I sve su to obaveze pored našeg posla, porodice, društvenog života. Mnogi kursevi i obuke se održavaju dva puta nedeljno i to je poželjno ako su u pitanju kvantne nauke, fizičke aktivnosti, praktične vežbe koje su naporne.
Za jezik su pauze pogubne i nepoželjne!
Sve što učimo je međusobno povezano u jeziku, sve treba staviti u kraći vremenski okvir i povezati u celinu svakodnevnom nastavom zbog boljeg pamćenja i jače motivacije polaznika.
Neuro-psihologija, koja se bavi proučavanjem funkcija i mogućnosti ljudskog mozga još šezdesetih godina ovog veka je došla do saznanja da je procenat gubljenja informacija manji ako je broj ponavljanja ili obnavljanja gradiva veći ili čest u kratkom razmaku od prvog učenja do ponavljanja.
Ovo posebno važi za jezik gde su sve strukture od najprostijih do najsloženijih jedinica povezane u celinu, jedinstvo.
Sažetost informacija, višestruko ponavljanje i dnevno vidljivi rezultati u okviru kratkog kursa uvećavaju i motivaciju, jer je čovek biće koje nema previše jaku volju da istraje u nečemu jako dugo!
Upravo zbog toga svakodnevna redovna nastava i kontakt sa jezikom dovode do boljih rezultata nego učenje od par časova nedeljno. Čitav jedan projekat je izveden sa grupama ispitanika pod nazivom “The 600% solution”   (prof.Freeman Lynn Dorothy) još 1973. godine. Tada je dokazano da svakodnevno učenje daje 6 puta bolje rezultate nego učenje sa prekidima od dan-dva ili više.
Od tada do danas ubrzano učenje drži primat nad klasičnim, tradicionalnim planom nastave. Na fakultetima, u srednjim, osnovnim školama, na stručnim seminarima, u okviru obuka u firmama koriste se ubrzani kursevi.
Vreme, nauka i civilizacija svakog dana idu dalje, a ko ne prati izgubiće korak i ispasti iz trke. Danas nauka napreduje mnogo brže nego u prethodnim decenijama, i taj napredak je vidan iz dana u dan. Kako onda usporenim kursevima da pratimo savremeni svet?
I na posletku, sve ono što možemo naučiti za 20 dana rada raspoređenih u okvir od tri ili šest meseci, možemo naučiti za 20 dana raspoređenih u 4 nedelje ili mesec dana učenja. Isto gradivo, isti kurs, isti broj časova se obrađuje!
Ubrzano učenje je u stvari ubrzano i intenzivno samo po dinamici - a tu nema nikakvog skraćenja obima gradiva, nema natrpavanja gradiva!
 Kada učite jezik  nije isto kao kada učite matematiku- ne dobijamo svakog dana SVE NOVO! To je nemoguće.
U jeziku se novo gradivo dodaje postepeno, ali sve ostaje da se “kuva” zajedno. Što više dodajemo jezik je bogatiji, složeniji. Ako je profesor dobar majstor skuvano jelo može da se svari brzo- ako je majstor loše kuvao, danima možete da varite loše jelo ili da ga prospete. Jedno omiljeno poređenje našeg đaka je bilo:
“Ubrzani kurs je kao dobar akcioni film u kome i sami učestvujete. U početku je teško, mnogo je informacija, ali ako odmah krenete sa učenjem, misterije se razmotavaju. Posle nekoliko dana, kao i heroj u filmu naslućujete istinu i dobijete krila. Ja sam zamšiljao da sam James Bond koji uči kineski za 20 dana. I to je bila moja misija - naučiti jezik i razotkriti kriminalce uz pomoć njihovog jezika.  Bilo je kao u akcionom filmu, ali dobri momci uvek pobeđuju i ja sam naučio engleski. U školi sam postao čudo i posle prve pismene vežbe popravio sam jedinicu iz engleskog, ali sam morao da odgovaram na tabli, jer mi nastavnik nije verovao da nisam prepisivao. A kad sam krenuo da čitam, tačno i bez mucanja, svi su se zapanjili! Morao sam da pročitam lekcije sa kraja knjige da bi mi verovali da sam naučio da čitam sve a ne samo napamet par lekcija za ocenu!  Nikada više ne bih išao na kurseve od šest meseci ili godinu dana. Dugi kursevi su kao loše španske serije. ”
Upravo je takva ideja učenja u našoj školi: da sve bude kratko, dinamično, interesantno, uspešno i sadržajno, da vreme prosto proleti! Naš standardni kurs traje 4 nedelje kao i svuda u svetu. Svakoga dana družimo se sat i po dnevno, od ponedeljka do petka. Subotom su besplatne konsultacije kao dodatna nastava za Vaša pitanja i nedoumice. Nedeljom bi trebali da obnovite gradivo koje ste prešli od ponedeljka do petka. Ponedeljkom dobijate periodični test na osnovu kog pratimo Vaše napredovanje.
Zatim idemo dalje. Posle svake dve lekcije radimo pismenu vežbu zajedno radi provere razumevanja. Svaki čas počinje detaljnim uvodom u neko novo gradivo, a u predavanju nove gramatike učestvujete i Vi.
Zatim primenjujemo pravila zajedno, komentarišemo greške, ponovo objašnjavamo pravila, ilustrujemo primerima, vežbamo gradivo kroz tekst, rečenice, igre, konverzaciju.
U drugih 45 minuta se sluša CD sa dijalozima koji prate lekciju i prelazi se na čisto konverzacioni deo sa pravilnim čitanjem, akcentovanjem, intonacijom, frazama i proverom gramatike još jednom.
Za domaći ostaje prevod i priprema reči, i slobodan pisani zadatak. Svaki čas je dinamičan, i maksimalno angažuje polaznike svakog momenta. Ni jednog momenta se ne gubi vreme jer je čas sistematski osmišljen, I naš profesor nikada neće reći:  ”A sada da vidimo šta ćemo daljee”.
Teške vežbe smenjuju lake i zabavne, svi su uključeni u rad ravnopravno, gramatika se oživljava mimo suvoparnih pregleda u knjizi. Jezik se primenjuje za Vaše svrhe, ali u okviru plana nastave.
Jezik se uči od najprostijih elemenata prema složenim jedinicama. Nema upotrebe stručnih akademskih termina i definicija koje niko ne razume, a svi se prave da su im jasne. Na tabli se daje puno primera, crtamo tabele, šeme, dijagrame, karikature.Profesor detaljno objašnjava šta radimo, zašto je to bitno u jeziku, daje primere, pa primere dajete Vi. Profesor podvlači, zaokružuje, precrtava na tabli, koriguje i objašnjava greške, postiče Vaš govor pomoćnim rečima, frazama, dodatnim pitanjima.
Kada objašnjavamo gramatiku koristimo i paralelnu gramatiku srpskog jezika, i zato se zaista šest puta brže uči nego da Vama nepoznati engleski jezik objašnjavamo na engleskom jeziku!
U stvari kurs i čas po GSD metodi su skup najboljih postojećih originalnih pristupa objašnjavanju putem logike,   GSD metoda aktivira Vaše umne sposobnosti na neosetan i diskretan način, sve pod utiskom da samo učestvujete i igrate se - jezik polako i neosetno ulazi u upotrebu.
Tek na finalnom ispitu, pismenom od 4 sata, usmenom od 30 minuta, postanete svesni koliko ste napredovali! Zato su finalni testovi obavezni, oni su višnja na torti svakog kursa, kruna uspeha na Vašoj glavi, a Vaš uspeh je nama pohvala i još jedan trijumf nad neznanjem!

*Ako želite da pogledate galeriju škole Britanika sa preko 1800 fotografija kliknite ovde:

 

GSD Metoda

gsd metoda
*Za više informacija kliknite na sliku...

      Jezička laboratorija 

*Za više informacija kliknite na sliku...

JoomlaWatch Stats 1.2.8_04-dev by Matej Koval

Države

45.7%SERBIA AND MONTENEGRO SERBIA AND MONTENEGRO
17.9% 
7.1%BOSNIA AND HERZEGOVINA BOSNIA AND HERZEGOVINA
5.6%THE FORMER YUGOSLAV REPUBLIC OF MACEDONIA THE FORMER YUGOSLAV REPUBLIC OF MACEDONIA
4.9%UNITED STATES UNITED STATES

Posetioci

Danas: 540
Juče: 814
Ove nedelje: 1354
Zadnje nedelje: 4434
Ovog meseca: 1354
Zadnjeg meseca: 11318
Ukupno: 105783