Watch

Home Pitanja i Odgovori pitanja i odgovori 60. KAKO SE ŠKOLE OSPOSOBLJAVAJU ZA POSEBNE VIDOVE UČENJA: UBRZANO, ZA DECU, ZA MEĐUNARODNE ISPITE?

Create PDF Email Štampa

60. KAKO SE ŠKOLE OSPOSOBLJAVAJU ZA POSEBNE VIDOVE UČENJA: UBRZANO, ZA DECU, ZA MEĐUNARODNE ISPITE?

Date added:
ponedeljak, 05 januar 2009

Answer

Uglavnom putem stručnog usavršavanja vodećih kadrova na međunarodnim seminarima i treninzima, a zatim prenosom znanja i radionicama na novo osoblje škole.
Na studijama engleskog jezika se tek odnedavno bira smer prevodioca, nastavnika itd. Jedino što u Srbiji profesori nemaju dovoljno prakse kroz studije, pa najčešće pred đake stanu bez ikakvog iskustva koje bi garantovalo uspeh.
U inostranstvu, po Bolonjskoj deklaraciji, studenti već od druge godine studija moraju imati redovnu praksu, kao recimo medicinska škola: i nastavu i volontiranje, a u trećoj godini ili po završetku osnovnih studija profesori trebaju steći  barem 3000 sati sopstvene nastave da bi dobili licencu za rad ili upisali magistraske studije. Na magistarskim studijama specijalizuje se jedno polje kao uži profil, a postoje i obavezni predmeti.
Kod nas na žalost, pojedinci stignu i do doktorske diplome, a da  u životu nikoga nisu naučili jeziku, a pri tom pišu knjige i udžbenike i što je najgore postanu predavači na fakultetu! 
Kod opredeljenja profesora za određeno polje engleskog jezika glavni faktor treba da bude i prirodna podobnost profesora za to polje: za biznis engleski, za dečje programe, za međunarodne ispite, za rad sa odraslima ili tinejdžerima. Pored toga profesor treba da specijalizira to polje- putem proučavanja sve postojeće literature, praktičnih seminara i nastave sa mentorom koji to već radi. Ali, avaj kako je malo onih koji se svega ovoga  pridržavaju savesno!
Šta više, danas se u Srbiji diplomirani ekonomisti, hemičari i srednjoškolci javljaju za posao nastavnika ili profesora engleskog jezika na osnovu toga što su engleski imali na fakultetu ili su polagali za neku od međunarodnih diploma tipa FCE ili IELTS koje uopšte nisu kvalifikacija za profesora!
Sa najmlađima u Srbiji na nesreću rade potpuni amateri ili  na brzinu obučeni nastavnici- a prvo učenje i rad sa najmlađima je tako osetljivo pitanje! Predavanje najmlađim uzrastima traži više veštine i umeća nego rad sa odraslima!
A još kada vlasnik neke škole nije u struci, on pored stranaca- „native speaker-a“ koji se zateknu u Srbiji, prima svakoga jer ne zna da oceni stručnost ili ga ne zanima- pa Vi vidite zašto onda ne možete da naučite engleski  jezik godinama!

      Jezička laboratorija 

*Za više informacija kliknite na sliku...

JoomlaWatch Stats 1.2.8_04-dev by Matej Koval

Države

33.6%SERBIA AND MONTENEGRO SERBIA AND MONTENEGRO
28.9% 
15.5%UNITED STATES UNITED STATES
9.3% 
2.5%BOSNIA AND HERZEGOVINA BOSNIA AND HERZEGOVINA

Posetioci

Danas: 18
Juče: 13
Ove nedelje: 18
Zadnje nedelje: 67
Ovog meseca: 307
Zadnjeg meseca: 1125
Ukupno: 25304