Watch

Home Pitanja i Odgovori pitanja i odgovori 38. KOLIKO JE DOBRO UČITI KOD „STRANIH“ PREDAVAČA I KO SVE MOŽE DA PREDAJE ENGLESKI?

Create PDF Email Štampa

38. KOLIKO JE DOBRO UČITI KOD „STRANIH“ PREDAVAČA I KO SVE MOŽE DA PREDAJE ENGLESKI?

Date added:
utorak, 30 novembar 1999

Answer

Potreban je veliki oprez kada birate da radite sa „native speaker-ima“ popularno, studentima i stranim državljanima sa engleskog govornog područja koji dolaze u različite zemlje sveta i nude se kao predavači.
Prvi i osnovni problem, odnosno mana je što iako oni dobro gobvore engleski, imaju sjajan akcenat (doduše ponakad lokalni ili žargonski) je upravo to što oni nisu studirali engleski jezik već im je to samo maternji jezik. Nikakvo stručno znanje fonetike, morfologije, sintakse ili glagolskog sistema ne možete očekivati od njih.
Jedna strana državljanka je nedavno polagala test za profesore u našoj školi: njen rezultat na TOEFL dijagnostičkom testu (koji je samo jedan od pet delova testa za profesore) je bio 23% od 100%! Ostvarila je niži rezultat od naših polaznika koji su nedavno polagali TOEFL iBT ( i to celi test) i osvojili 96 i 110 poena!
Drugi razlog zbog kog treba izbegavati „native speakere“ je upravo to što ne poznaju vaš maternji jezik i ne razumeju Vaše greške tipične za srpskog govornika engleskog jezika, a najgore je to što Vam i proste greške ne mogu objasniti! „ Officer –please translate me to the other page of the street!“ Ovu grešku Vam strani predavač  ne može korigovati, jer ne razume šta ste hteli da kažete, i najčešće zbog nepoznavanja maternjeg jezika đaka strani predavači ponekada prosto nemaju načina da bilo šta objasne!
Čak i kada bi strani predavač imao i potpune kvalifikacije profesora engleskog jezika- nemogućnost komparacije maternjeg i engleskog jezika uzimao bi ogroman broj časova,  a učenje bi se vršilo uglavnom putem repeticije dok je prostor za greške ogroman!
„Native speaker-i“ su glavni zagovarači Komunikativne metode koja jedino njima odgovara, jer oni nemaju sve adute jednog dobrog predavača. Takva praksa je možda bila neminovna u 19-om i 20-om veku (Berlitz metoda i Kalan metoda za doseljenike) kada se engleski retko gde studirao i nisu postojali pravi profesori ni katedre za učenje stranih jezika u mnogim zemljama.
Danas je ogroman broj eksperata koji opovrgavaju takav mehanički pristup učenju, a rezultati takvog učenja sami govore za sebe: takvim metodama možete pohađati kurseve celog života, ali će Vaš engleski napredovati malo ili ništa dalje od sporazumevanja!
Ako Vam je samo sporazumevanje na bilo kakvom engleskom jeziku cilj, Vi ne morate upisati kurs- dovoljno je da otputujete na englesko govorno područje, kupite knjigu i dvojezični rečnik i rezultati će biti isti- ako ne i bolji nego da Vas uče nekvalifikovani predavači!
Danas takođe mnogi u Srbiji misle da ako znaju engleski za sebe ili su položili FCE, CAE ili CPE, IELTS ili TOEFL mogu da predaju engleski!
To je apsolutni apsurd! Svi ovi testovi proveravaju amatersko poznavanje gramatike i vokabulara, veštine čitanja, pisanja, razumevanja i govora. To nikako nisu kvalifikacije za predavača! Tom logikom svi naši dojučerašnji polaznici koji su položili međunarodne diplome tipa IELTS, TOEFL i sl. navodno mogu da se mere sa profesorima koji studiraju engleski 5 godina, a i nakon toga nastavljaju usavršavanje!
Donekle prihvatljive kvalifikacije „native speaker-a“su CELTA i DELTA diplome, iako mnogi engleski eksperti  među kojima i Adrian Tennant i ove kvalifikacije ne smatraju dovoljnim (to su kratki kusevi za osposobljavanje pojedinaca van struke za posao predavanja engleskog jezika).
Sa razvojem univerziteta u svim delovima sveta prestala je potreba za „native speaker-ima“, jer su oni imali svoju ulogu i nužnost u periodu kada nije bilo kvalifikovanih profesora u zemljama u razvoju, dalekim kutcima sveta i tamo gde je školstvo bilo u povoju.
Poenta je u tome da moja ili Vaša baka, Vi ili Vaš tata teško možete postati profesor srpskog jezika nekom strancu samo zato što vam je srpski maternji jezik!

      Jezička laboratorija 

*Za više informacija kliknite na sliku...

JoomlaWatch Stats 1.2.8_04-dev by Matej Koval

Države

33.6%SERBIA AND MONTENEGRO SERBIA AND MONTENEGRO
28.9% 
15.6%UNITED STATES UNITED STATES
9.3% 
2.5%BOSNIA AND HERZEGOVINA BOSNIA AND HERZEGOVINA

Posetioci

Danas: 1
Juče: 10
Ove nedelje: 11
Zadnje nedelje: 281
Ovog meseca: 233
Zadnjeg meseca: 1129
Ukupno: 25445